Kazuo Hara, čuveni japanski dokumentarista i autor kultnog filma „Careva ogoljena vojska i dalje maršira” biće gost ovogodišnjeg Beldocs festivala (od 8. do 15. maja), na kojem će biti predstavljena retrospektiva njegovih dokumentaraca. Hara će u Beogradu održati masterklas..
Retrospektiva njegovih dostupnih dokumentarnih filmova čine pet dela: „Zbogom CP” (Goodbye CP) (1972), „Ekstremno privatni eros: Ljubavna pesma 1974” (Extreme Private Eros: Love Song 1974) (1974), „Careva ogoljena vojska i dalje maršira” (The Emperor’s Naked Army Marches On) (1987), „Posvećeni život” (A Dedicated Life) (1994) i „Azbestno selo u Japanu” (Sennan Asbestos Disaster) (2016), koji će po prvi put biti prikazani u Srbiji.
„Zbogom CP” je dokumentarac o grupi ljudi sa cerebralnom paralizom u Japanu, koja se suočava sa predrasudama okruženja ali i ličnim pitanjima: ko su oni, šta osećaju i kako gledaju na svoje živote?
U filmu „Ekstremno privatni eros: Ljubavna pesma 1974″, autor slika portret svoje bivše supruge Miuki Takede, koja ga je napustila i preselila se na Okinavu. Kroz prizmu ljubavnog trougla, reditelj prikazuje boli emotivnih odnosa, pa čak i – porođaj.
„Imperatorova ogoljena vojska i dalje maršira” je Harino remek delo o Japancu Kenzu Okazakiju, netipičnom veteranu Drugog svetskog rata, jednom od samo 30 preživelih pripadnika puka koji se kao okupacijska vojska borio u Novoj Gvineji. On biva angažovan na otkrivanju zavere koju su njegovi sunarodnjaci počinili tokom rata, poput ubijanja saboraca, pa čak i kanibalizma. Ovaj jedinstven i neobičan (post)ratni dokumentarac je 1987. na Berlinaleu ovenčan nagradom “Caligari”, a u vreme premijere u Japanu izazvao je kontroverze i negodovanja tamošnjeg establišmenta.
„Posvećeni život” predstavlja intimni portret ekscentričnog pisca i scenariste Mitsuhare Inouea (1926-1992) tokom poslednjih meseci njegovog života, dok nije izgubio borbu sa rakom. Dirljiv film beleži suštinu života pisca – i „značaj” njegove smrti. U spisima i ličnoj biografiji, Inoue se igrao na granici između istine i fikcije, što je element kojim Hara razotkriva slojeve istina i laži o životu pisca.
U dokumentarcu „Azbestno selo u Japanu” reditelj slika napore nekadašnjih radnika fabrike azbesta u Osaki da na sudu dobiju japansku vladu, tražeći naknadu štete zbog narušenog zdravlja.
foto: Beldocs promo