Image default
Pesme na međi

Ema Stefanovska – ЕВОКАЦИЈА LILIT

ден дини ден
jош мало сисај бебице
Дини дини ден
Доћи ће она
Ужарених beonjača plastičnih vilica
Долазeća
с тамне стране месеца
Да порастеш
Она ће доћи
По тебе
долази
Сада си велики
Мамa zakopana у дубини дини дини ден
И њене груди
У крвавим ноктима
семена
Ден дини дена si призвао
Сакрио krilatim zenicama
Мама ће сањати
Обрисе sivih жена
Шапат utvara у амбису odraza
шиште
Све сузе заједно у истом мору
Zubate pupčane vrpce
Zaboravljene sтазе повратка električnih kiša
тихо
Њеним костима од земље
Судбина је да она дође
Dolazeći Zemljana
Trepavice зашто сте икад рекле признале
Она то не би никада
Она с тамне стране месеца
Не би себе продала
Не би поклекла
Она не би никада
hranila чудовишта да је поједу
радије је колевке оставила празне
pevala dušama kristala pila zaborav planete
она не би поверовала
nikada u to ne bi poverovala
на тамну страну месеца bežeći
далеко од свих
pisma su je zaboravljala
prsti usne odricali

тихо
буди ми миран спокојан
она је ту
у ćutanju мајке
бачене у процеп ден дини дена…
БЕЛА KUĆA

Ona je samo ona koja kaže
Ona koja nije
ne zna da je njen identitet ujedno ништа
Nisam nisam
svoja zla Astralna bliznakinja
Ona, несумњиво, u razbijenom ogledalu.
Više puta gledaćemo Tvin Piks zajedno.
Sve je ugljenisano. Усликајте положај слова и интерпункцију. То је јединнствен отисак починиоца.
Sve su one tu.
Šta je lična zamenica? Stavim licnu zamenicu na vrat,
Da li zamenjuje моје lice? Celo telo, otiske?
Prisvajam tuđe lice?Zajedničko lice, lice svih lica, svoje lice/а?
Ogledalo je mesto molitve Apsoluta…
. Snimatelj zumira njene usne/ пред снимање била је нервоzна mirisalo joj je sve na benzin.
Veliki očnjaci, zubi, koža od metala,
Nokti naoštreni od tastature, intelekt od kalkulacija
(Jutros je zadovoljno jela krekere sa svojom mačkom, lice joj je bilo užasno staro, umorno, odeća pocepana. Onda su se molile pored slike Trojeručice. Suze ikone su krenule, lajner se slivao u jarko crvene usne односећи пудер. Srećom kamera i paparaca nije bilo)

Scena prvi put akcija

Napravila je supstitut za krv, izmućkala ga in vitro i to je pila,
Ali došao je dan vraćanja po sebi i za sebe. Konkretizacija stopljenosti sasebe-ništavilom. Postala je vampir-ica. U stvari nije ni mogla biti nešto što nije bila, za to zanimanje nije bilo ženskog roda.

Ubijala bi razne ljude u snovima
onda bi ubila snove u bit,

smotala u kuglice od kokosa,
počastila svoj komšiluk, isti onaj koji je ubila

pojela što ostane,
jedva da je išta ikada ostajalo.

И dalje glad… Застане- заборављен текст, активна празнина. А ТОЛИКО СМО
УЛОЖИЛИ У ТЕБЕ
Krv ima ukus moći, hajde, to kažeš, lizneš, pogledeaš u kameru. Tamnokosa je ujede za vrat. Nije bolelo. Zatezalo je.

Izgovori!!!
Reči ćute.
Vidiš da je uplašena.
Jadna, tako je stara, debela.
Frizura joj je očajna,
Однеси је на кревет.
mmmМогла Могла би нам спремити лазање
Poslednji put
би нам спремити лазање
Poslednji put
огла би нам спремити лазање
Poslednji put

Glancala je ogledala, podove,
Ratovala против prašine.
Deterdžente je volela više od parfema,
Krpe, više od garderobe.
Htela je da proguta mesec, sunce, звезде, facebook, knjige, samo da se zasiti.
Nije mogla da их dohvati.
Ljubavi, nикада ништа није довољно чисто.
,ali ni to nije za ovaj kadar.
Dokumentarac након њене смрти
биће романсиран,
прећутаће је.
Reči skrivalice znaće kako da причајући prećute,
one su medijska industrija.
Оna i mačka penjale су се по крововима, никада се нису чешљале, zalazilе су u neki sasvim drugi svet с друге стране kamere.
У КОВЧЕГУ ЈЕ ИЗГЛЕДАЛА КАО ДА НИКАДА НИЈЕ НИ ЖИВЕЛА. Baš kao da joj je tu mesto.
Sваки ковчег је прича за себе,
зато их закопавамо дубоко у земљу.

Nije moguće da je ona Morala je biti ona, završila je medicinu. On je bio mutan…
Била је то велика срећа умрети oд заборава sebe. Ceo Holivud je žalio radi žalbe same.
Имала је проблем с надзорницом, тукла ју је тлачила, није је ИСПУШТАЛА ИЗ ВИДА. Опет ова је редовно сисала њено млеко. Живела у њеној кожи, често су се тукле, секле жилетима, никада није успела да је отера, када ју је једном избацила била је пред суицидом. Мачка је нестала без трага, у њој је остала само празнина. Režiser i nadzornica su je postavili na noge, створили је, to je istina. Da bi je tukli.)

Друга сцена други пут акција

Napravila je supstitut za krv, izmućkala ga in vitro i to je требало да попије. Заборавила је текст, заборавила све. Prekrije се рукама преко лица. Сећаće се својих чарапа, фасцикла, sestara, operacione sale. Doktorka, pacijent! Brzo!/
Kada je kupila mašinu za pranje sudova, znala je da je napredovala u karijeri/ Crna Dalia i režiser ležali su kraj nje savršeno raspolućeni/ Merilin je bila drogirana u kadi/ Mahala je sa svoje tri ruke кроз пару, u srednjoj držeći cigaretu.
Merilin, odzvanjao je molećiv glas iz zidova. Merilin.

Застане- заборављен текст, активна празнина. Жели да се сећа.
Сцене су бежаće. ТОЛИКО СМО СЕ ТРУДИЛИ ОКО ТЕБЕ
Scene su bežeće
Ormari nesredjeni POPIĆEŠ OVO DRAGA reče Dalia сцене бежеће
MISLIŠ DA SI ZVEZDA I DA ĆE TE SE SEĆATI?
DA ĆE PISATI O TEBI? ЈЕФТИНА СИ KUČKA.
МА, ВЕЋ ТЕ НЕМА!
pauza
kafa
Tablete su grebale grlo/ ona ih neće
У два дајеш интервју, буди спремна!

Ljudi dobro kažu,
Bila je pod prisilom logike,
Nije imala predstavu da će
Živeti na lekovima protiv bolova.
Da će se rasipati rečima u nedostatku bilo čega drugog,
Da neće moći da ustane iz kreveta,
Živela je tako sto nista nije znala,
Стално је брбљала да сакрије потребу за вриском,
Reči skrivalice reči skrivalice opsedale su je,
Kasapile sistematično.
Znaš ona REČI, imaš ih i ti.
Imala je gomilu ogrebotina, мasnica/ Mačku su joj bili otrovali/Bacili na prag/ Režiser i Црнокоса voleli su da se poigraju njome. Ti njeni kolači su bili odlični, Iмали су посебан укус,
Oтварали апетит за животом…

To nije mogla biti ona ta bi doza oborila i medveda
njeni su se prozori uvek caklili travnjak je bio savršen то није она. Samo znam da
koža joj se raspadala i svakog je dana iznova zašivala. Естетскi хирург био је њен спасилац!
Они имају deal,
Обликовање меса. Обожавала је његов скалпел, ludela за њим. Записала је у дневнику да је једино он никада није изневерио(у барбитурате је одавно била разочарана)

Чинио је увек да постане нова i publika bi se onda vraćala.
Čuli su kako redovno Osmeh zakucava očevim alatom. Nekada su krici i lomljava bili užasni. Glad, glad je bila nepodnošljiva. Razdiruća.
Ona guta slova, време,
tehnika i montaža маестрално је штитe
Tek je po koji slog oda;
Падала је на испиту замуцкивала; suze su potapale. Reči su se sve teže igrale жмурке.

Крв има укус моћи, погледам у камеру/Крв има укус моћи, погледам у камеру.
Крв има укус моћи, najjače što može угризе себе за језик. Merilin изађе из facebook-a, створи се tu, kraj nje.Мерилин, моја Мерилин. Мерилин намигне, prisloni
kažiprst na usne.

Samo se opusti. Spavaćeš. Imaš divnu kuću i muža.
Мултипликовани крик прожме студио пожаром.

scena skriva

ona plaчe, ona više ne želi
ona više ne može da bude ona Druga u ogledalu,
mada prve ne može da se seti.
Надзорница је шамара,
Dублерица je uzela sebi previše prava,
Урасла јој у месо,
Трећа је узела све,
Четврта ко зна шта…
Šminka je заједно с кожом
Zadužena
za koheziju персоналне материје.
Ka dro vi cu va ju ce lo vi tost,
Fabula тријумфује.
još danas ce ipak glumiti da je neko drugi,
јошšššššššššššš да на с,
sutra će im reći da odu studija!
Sамо да се сети ко је и да ли је…
Još danas će se praviti da ne vidi,
još danas,
samo da nađe taj scenario,
tu su te neke uloge reči,
шта је било пре овог филма…
Režiser i Tamnokosa se smeju,
ovaj piknik je fenomenalan!!!!!!!!!!!!!
Zašto је прихватила улогу,
могла ју је препустити некој другој,
можда је све сама режирала,
не само је била саучесница,
шта би било да није?
Kako uopšte napraviti dobar film bez zločina i strasti,
da li je gledan film isto što i dobar film?
Svaki ковчег је прича за себе
зато их закопавамо дубоко у земљу/patolog направи ипсилон рез
Počne da čita telo-knjigu

пишем poeziju

Бела кућа је безвезе
Крекери нису
zaista
Филмови су досадни
Режисери пијавице

Непријатељима остављам Холивуд

Otkriva istinu Тројеручица у свом najnovijem интервјуу

 


Ema Stefanovska: je autorka i učesnica mnogih poetskih performansa i poetskih video radova. Objavljivala je poeziju, književne prikaze i naučno-filozofske radove. Svoju poeziju najčešće objavljuje pod virtuelnim imenom Ema Stefanovska, ali i pod raznim drugom pseudonimima. Doktorantkinja je filozofije na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu.

 

 

 

 


Političke (ne, lične) nesuglasice (februar 2011)
Poezija (april 2011)
Poezija (Ecce Femme, mart 2012)
Andrej (video-rad, Ecce Femme, mart 2012)

Ovaj tekst je objavljen marta 2012, u tematu Ecce Femme.

Pročitajte i ostale tekstove objavljene u rubrici Pesme na međi.

Related posts

Tijana Rakočević, Crnogorski seizmički leksikon

Libartes

Jovana Lutovac, Neko beše Anđelija ljuba

Libartes

Sofija Živković, Konjanikova poema